onsdag 21 september 2011

Det närmar sig..

..sakta men säkert Måndag och dagisångesten(min)gör sig mer och mer påmind!!
Det känns konstigt och osäkert att lämna henne till 3 stycken som inte känner henne
men vilket de kommer att göra med tiden..
Svea,som alla andra barn har ju sina egna rutiner inför saker som kring mat,sovning,lek mm.
och helt plötsligt en dag så ändras allt det och inget blir sig likt vad det brukar vara!
Jag vet att allt kommer att gå jättebra men tänker mycket på saker som..
..hur de tröstar henne om hon ramlar och slår sig eller om någon ful snorunge bits och rivs!
(sjuka tankar,jag vet men det är faktiskt så jag tänker)
Och har de verkligen koll på alla 14 barnen när de är ute och leker,har de koll så att grinden är stängd HELA tiden,lika alla dörrar som leder ut till allt spännande,alla vassa föremål utom räckhåll för alla små nyfikna fingrar,lika här mm.

När Måndag morgon kommer och jag ska lämna henne kommer det kännas som att mitt hjärta ska spricka..Snälla någon,säg att det kommer bli lättare med tiden!
..vilket jag egentligen redan vet att det kommer att bli men ja,just nu är det kämpigt med alla dessa tankar att brottas med!

3 kommentarer:

Tessan sa...

Åh min vän, tro mig när jag säger detsamma!! MITT HJÄRTA BLÖDER bara vid blotta åtanken på förskola åt min lille älskling!!!

Men, jag som barnskötare VET att det alltid går bra med barnen! De kan se ledsna ut vid överlämningen, men så fort föräldrarna gått iväg är det som bortblåst och de leker sedan hela dagen :)

Men jag förstår dina tankar & din oro, det gör jag sannerligen!!


MÅNGA KRAMAR PÅ ER ALLIHOPA FRÅN OSS!BED

Anonym sa...

Jag som både jobbar på förskola och har barn på en annan vet precis hur du känner inför denna dag. Usch jag grät när den dan kom å jag skulle lämna Isak.det går oftast bättre för barnen än för föräldern. Hon kommmer vara ledsen men det kommer gå över:-) LOVAR:-) lycka till på måndag.

Rebecca sa...

Jag hade ingen ångest just över lämningen på dagis. Snarare för att tanken att nu är inte mitt barn en bebis längre, nu är hon stortjej.
Jag tror att det blir lättare när du ser hur mycket hon lär sig av dagiskompisarna.
På vilket dagis ska hon gå?
Kram