tisdag 3 januari 2012

Härmapa!

Så,äntligen är julen ute ur våran lägenhet för detta år och ack så skönt att slippa se alla röda små tomtar och allt annat som går i julens tecken!!

Idag började Svea på dagis igen efter lite julledighet,hon var lite skeptiskt till att gå in först men efter lite velande så traskade hon glatt in och lekte med alla de andra barnen men hon var gladare än vanligt i eftermiddags när jag hämtade henne..
Åh,denna underbara lilla varelse vid namn Svea har börjat förstå så himla mycket av det som händer och görs omkring henne så man får verkligen tänka till innan man gör något inom hennes synhåll..ställde mig på en av köksstolarna häromdagen då jag skulle ha saker ur överskåpet,dagen efter drog hon stolen ända in till vardagsrummet och klättrade upp för att hon inte nådde dosan uppe på tv skåpet..och som när jag skäller på Tara och puttar på henne med foten för att få henne att sluta med det hon håller på med,det har hon dumt nog tagit efter för så fort Tara naggar på tassarna eller nåt sånt så springer hon snabbt dit och puttar(läs sparkar)henne,vilket är riktigt riktigt dumt!!

Vardagen är tillbaka och sambon åkte igår morse iväg och jobbade,dock bara kort vecka så han är hemma imorgon kväll igen men då är jag och jobbar..ja,ni läste rätt JOBBAR!..har fått nattjobb,vilket vi löser som så att de dagar jag jobbar och sambon inte är hemma så kommer mamma hit och passar Svea under natten..eller ja..jag börjar jobba 19 och slutar runt 3 på natten,konstiga tider men ja,det är strunt samma,det är ett JOBB och att jobba natt har jag absolut inget emot,tvärsemot!

Jaja,årets första inlägg är nu skrivet..där ser ni,bara ett kvar nu denna vecka!..sen återstår det minst två i veckan hädanefter,som lovat!

Puss & Kram på er!

2 kommentarer:

Tessan sa...

Vart är det då, du har fått jobb? Nu blir jag nyfiken :)

Ewa sa...

Kul att du fått jobb!! natt jobb kan ju vara kul oxå!! vart jobbar du? kram